Hubble Şu Ana Kadar Ki En Büyük Galaksiyi Görüntüledi

Bilindiği üzere, uzayda yani evrende bizim içinde bulunduğumuz galaksinin dışında birçok galaksi mevcuttur.

Bilim, Teknoloji 08.01.2020, 21:37 Onur DİMLİ
Hubble Şu Ana Kadar Ki En Büyük Galaksiyi Görüntüledi

NASA da bu galaksileri araştırmakta ve gezegenleri keşfetmeye çalışmaktadır. NASA’nın uzay aracı olan Hubble, bir galaksi keşfetti ve farklı zamanlarda ve farklı yerlerden göndermiş olduğu görüntüler sayesinde de, galaksi görüntülendi. Galaksi şu ana kadar bulabildiğimiz galaksilerden en büyüğü durumundadır. Ve galakside yapılan araştırmalara göre ise bizim içinde bulunmuş olduğumuz samanyolu galaksisinden 10 kat daha fazla yıldızı içinde barındırıyor. Bu galaksi, samanyolu galaksisinde tam olarak 232 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunuyor. Ve bizim samanyolu galaksimizden tam olarak 2,5 kat daha büyük durumdadır.

Yıllardır Oldukça Sessiz

NASA, evrenin iç kısımlarına doğru ilerlemeye başladı. Yapmış olduğu çalışmalarda, yeryüzünden keşfettikleri yerlere uzay araçlarını yollayarak, bilgi almaya çalışıyor. Uzun zaman önce keşfedilen UGC 2885 olarak adlandırılan galaksi, bizim galaksimizden tam olarak 232 milyon ışık yılı uzaklıkta yer alıyor. Ve Hubble sayesinde, bu gezegen görüntülenebildi. Keşfedildiği günden beri, sessiz olarak duran bu galaksi aynı şekilde sakinliğini koruyor. Fakat bu galaksinin, uzayın içinde bulunan hidrojeni emdiği ve uzakta olan hidrojeni de kendine çektiği tespit edildi. Fakat galaksinin merkezinde bir karadelik mevcut ama bu karadelik uyuyan bir yapıda olduğu için de gaz kaçırıyor. Bu durumda, galaksinin ölüme sürüklenmesini sağlıyor.

Yorumlar (0)