Emlak ofisi açmak isteyenler dikkat!

Emlak sektörüyle ilgili prosedürlerde değişikliğe gidildi. gayrimenkul ofisi açmak isteyenlerin sahip olması gereken evraklar hakkında bilinmesi ve yapılması gerekenler açıklandı. Bunların en başında yetki belgesi ve mesleki yeterlilik belgesi geliyor.

Haberler 04.12.2019, 12:29 Fatih OĞUR
Emlak ofisi açmak isteyenler dikkat!

Emlak Ofisi Açmak İçin Yapılması Gerekenler

Emlak ofisi açmak isteyen kişiler bir takım belgelere ve şartlara uyum sağlamak durumundadırlar. Emlak yönetmeliğindeki değişiklerden haberdar olmanız size fayda sağlayacaktır.

  1. Açacağınız ofisin içerisinde, ofisten bağımsız olarak minimum 30 m2 alana sahip olmak
  2. Arşivleme işlemleri için belirli bir alana sahip olmak
  3. Çalışan sayısına paralel olarak yeterli sayıda ofis malzemesi bulundurmak
  4. Her gayrimenkul danışmanı için 6 m2 ek alana sahip olmak
  5. Meslek odası kaydına sahip olmak
  6. Gelir ve ya kurumlar vergisi mükellefi olmak
  7. Konkordato ilan etmemiş olmak
  8. En az 18 yaşını doldurmuş olmak
  9. En az lise mezunu olmak
  10.  Daha önce iflas etmemiş olmak
  11.  Sicil kaydının bulunmaması
  12. Seviye ‘‘5 Sorumlu Emlak Danışmanı Mesleki Yeterlilik Belgesi’’ne sahip olmak ( Emlak ve Emlak Yönetimi ve denkliği bölümlerinden birini önlisans mezunu olarak tamamlamış kişiler bu belgeyi almak zorunda değildir. Ayrıca, 14.05.2018 tarihinden önce meslek oda kaydı bulunan, vergi mükellefi olan kişiler ile MEB Emlak Kursu sertifikasına sahip olan kişiler de bu belgeyi almak zorunda değillerdir. )

Son Başvuru Tarihi Ne Zaman?

Emlak yönetmeliği uyumluluk süreci 12’inci ayın 5’inde bitiyor. Emlak ofisi açabilmeniz için 03.12.2019 tarihinden önce mesleki yeterlilik belgesini ve yetki belgesini almış olmanız gerekmektedir.

Yorumlar (0)
23°
az bulutlu
Günün Karikatürü Tümü