Türkiye İtibar Endeksi Sonuçları Açıklandı

Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü'nün akademik denetimi ile beraber 9 yıl süren çalışmasının sonuçları açıklandı. Çalışmayı Türkiye İtibar Akademisi tarafından Türkiye İtibar Endeksi'ni (TİE) belirlemek amacıyla düzenlemiştir.

Haberler 09.02.2020, 19:19 Abdurrahim KARABAYIR
Türkiye İtibar Endeksi Sonuçları Açıklandı

TİE Endeksi

Çalışma 72 ilde gerçekleştirildi. 12 bin kişinin telefonla aranarak yapılan araştırma 50 farklı sektörde gerçekleşti Çalışma sonucunda en itibarlı markalar ve kurumlar belirlenmiştir. Araştırma akademik denetimli olan ve raporları uzman akademisyenlerin hazırladığı ilk e tek derecelendirme çalışmasıdır.

İMGLOBAL araştırma şirketi tarafından 72 ilde 12 bin kişi aranarak gerçekleştirildi. Katılımcılara 60 bin soru yönetildi. 120 bin dakika kadar telefon görüşmesi yapıldı. 2019’da yaşanan siyasi, uluslar arası ve ekonomik gelişmeler maddelerinin kurumlar üzerindeki algıları ve etkileri, marka algıları derecelendirildi. Özellikle Ulusal İtibar Ligi açısından pek çok kurum yerini korur iken bazıları alt sıralara düştü. Özellikle TİE Radarına hiç girmemiş kurumlar ve markalar listeye girer iken bazı markalar listeye dahi girememiştir. Geçmiş yıllarda derece alıp da bu sene girmeyen markalar da mevcuttur.

Sonuçlar

Türkiye’nin En itibarlı markaları Arçelik, Aselsan, Apple, Bosch, Beko, Koç Holding, Boyner, Renault, LC Waikiki, Sabancı Holding, Torku, Samsung, Tüpraş, Türkiye İş Bankası, Türk Hava yolları, Vestel, Turkcell Zorlu Holding en itibarlı 20 marka seçildi. Araştırma sonuçları akaryakıt, hazır giyim, otomobil, alkolsüz içecek, restoran, akaryakıt ve özel hastaneler gibi pek çok alanda yapılmaktadır. Perakende, Eğitim, Enerji, Elektronik eşya, GSM, Gıda, Holdingler, İnşaat ilaç, makine, kozmetik, mobilya, sigorta, şekerleme ve çikolata, süt ürünleri, ulaşım, turizm, unlu mamuller ve işlenmiş gıda sektörlerini sıralar.

Yorumlar (0)
18°
açık